Select your language

Résolution de problème : merci de consulter la FAQ et le Wiki

Aidez-nous à améliorer le contenu du Wiki et de la FAQ en les consultant. Le Wiki est mis à jour régulièrement et la FAQ permet une résolution rapide des principales embûches rencontrées. N'hésitez pas à nous faire parvenir vos suggestions d'amélioration sur le forum ou à éditer directement le Wiki ou la FAQ .

Hexler TouchOSC - Remote for IPhone && Android

More
12 years 7 months ago #7048 by Wilf
I have used the app now and it works, except for the 'patch' page. How can I patch? There is no "=" button so I cannot say "[CH]23[@]45".

How should it work?

Please Log in to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #7049 by sl1200mk2
Replied by sl1200mk2 on topic Hexler TouchOSC - Remote for IPhone && Android
it's the '+' button

++

nicolas

Please Log in to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #7052 by Wilf
The + and - button do not work.

Please Log in to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #7053 by sl1200mk2
Replied by sl1200mk2 on topic Hexler TouchOSC - Remote for IPhone && Android
the proper sentence is
XX Channel YY '+'
this patch the dimmer YY to channel XX.
I must admit I didn't investigate much the @mode way...

++

nicolas

Please Log in to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #7054 by Wilf
There's the problem indeed. It works in the RPN-mode. I never use that mode because the @Mode is ideal in theater tour settings (for me).

Please Log in to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #7055 by sl1200mk2
Replied by sl1200mk2 on topic Hexler TouchOSC - Remote for IPhone && Android
ok, so let's say I fix the actual behavior (xx CHANNEL yy +) for it to work when @mode is selected, is it enough for u (u user of @mode)?
there's no pad in the patch channel so i cannot make it behave like the patch window of the soft.
do you imagine another solution?

++

nicolas

Please Log in to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #7056 by Wilf
I would be really greatful if it would work in @Mode and I won't mind if that would be in RPN-style on the phone, so that would be great.

By the way: the room/universe button also only works in RPN-mode.

Please Log in to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #7059 by sl1200mk2
Replied by sl1200mk2 on topic Hexler TouchOSC - Remote for IPhone && Android
@Mode methods were not written... shame on me....
so now
[CH] xx [+] yy [ENTER] is equal to [CH] xx [@] yy [ENTER]
[CH] xx [-] yy [ENTER] is equal to [CH] xx [DELETE] yy [ENTER]

the problem you'll face is that the display area on the phone is small and you won't see the entire line...
unless you re-do the layout to fit your needs.

this changes will be available in the next beta witch I hope to publish today or tomorrow.

++

nicolas

Please Log in to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #7066 by sl1200mk2
Replied by sl1200mk2 on topic Hexler TouchOSC - Remote for IPhone && Android

je veux affecter les services plateaux au sub1 et que ça reste allumé

il faut mettre le sub en mode TIME, comme ça il reste levé

d'autre part, j'ai effacé le gr1 affecté au sub1, comment retrouver le gr 1 pour le ré-affecter au sub1?

si t'as effacé le groupe1, il n'existe plus et tu ne peux plus le retrouver.
si tu l'as juste enlevé du sub, ouvre le GROUP listing et fais un glisser-déposer du groupe vers le sub.

++

nicolas

Please Log in to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #7069 by sl1200mk2
Replied by sl1200mk2 on topic Hexler TouchOSC - Remote for IPhone && Android
3.0.17_b7 is available with the changes

++

nicolas
The following user(s) said Thank You: Wilf

Please Log in to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #7070 by ouzadia
super, bravo
mais comment je charge la 3.0.17 ?
sur le site je ne trouve rien, 0 download, juste pour xquatrz et flash code

comment je fais pour garder les subs à full avec l'iphone (dès que je relâche le sub, ça revient à 0)?
merci

Please Log in to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #7074 by sl1200mk2
Replied by sl1200mk2 on topic Hexler TouchOSC - Remote for IPhone && Android
pour télécharger la beta, tu va dans Download/beta.
la 30.17 est pas encore publiée.

comment je fais pour garder les subs à full avec l'iphone (dès que je relâche le sub, ça revient à 0)?

tu mets tes subs en mode TIME

nicolas
The following user(s) said Thank You: ouzadia

Please Log in to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #7078 by Wilf
In my best French: Tu es très magnifique!

Please Log in to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #7084 by ouzadia
3.0.17 beta downloaded,
oh le boulet, dans download/software, j'ai vu 0/5, donc j'ai pensé aucun téléchargement dispo... pas assez curieux

subs en mode time, même résultat: quand je monte les subs dans D::light à full, la remote iPad monte aussi et dès que je touche le sub avec la remote ,le groupe tombe à 0

Please Log in to join the conversation.

More
12 years 7 months ago #7190 by ranzini
bonjour
j'ai exactement le même problème que ouzadia quand je relache les faders des sub que j'ai mis en time ils reviennent a zero automatiquement
je ne trouve pas la solution et je m'arrache les cheveux ça fait 2 jours
je suis certain que c'est encore un truc de base, mais j'ai pas trouvé
quelqu'un d'autre à déjà ce problème et la solution svp je suis en gallère total

Please Log in to join the conversation.

Time to create page: 0.289 seconds
Powered by Kunena Forum